11.1. Θεμελιώδεις Έννοιες του Digital Marketing

Τι είναι το Μάρκετινγκ;

Το Marketing είναι μια κοινωνική, οικονομική και διοικητική διαδικασία με σκοπό τη δημιουργία και τη διατήρηση μακροπρόθεσμων σχέσεων ανάμεσα σε οργανισμούς και καταναλωτές στη βάση συναλλαγών που αφορούν προϊόντα ή υπηρεσίες.

Μίγμα Μάρκετινγκ: Τα 4 P

Τα 4 P είναι τα βασικά ζητήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη και να εφαρμοστούν με σύνεση προκειμένου να διατεθεί επιτυχώς στην αγορά ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

Περιλαμβάνουν μια σειρά παραγόντων που λαμβάνονται υπόψη κατά την εμπορία ενός προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου του τι θέλουν οι καταναλωτές, πώς το προϊόν ή η υπηρεσία ανταποκρίνεται ή αποτυγχάνει να καλύψει αυτές τις επιθυμίες, πώς γίνεται αντιληπτό το προϊόν ή η υπηρεσία στον κόσμο, πώς ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και πώς η εταιρεία που το παράγει αλληλεπιδρά με τους πελάτες της.

Στο Digital Marketing, ασχολούμαστε κυρίως με το Promotion, αλλά μας επηρεάζουν και καθορίζουμε, σε ένα βαθμό, και τα υπόλοιπα Ps.

Τι είναι το Ψηφιακό Μάρκετινγκ;

Το Digital Marketing αφορά την εφαρμογή των διαδικασιών και των πρακτικών του Marketing στους καταναλωτές μέσω της χρήσης ψηφιακών καναλιών και μέσων.

Αυτό το είδος Marketing εκτελείται συνήθως σε ιστότοπους και πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το Digital Marketing είναι ένα ευρύ πεδίο, που περιλαμβάνει την προσέλκυση πελατών μέσω email, μηχανών αναζήτησης και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μεταξύ πολλών άλλων.

Το Social Media Marketing

Το Social Media Marketing είναι η διαδικασία κατά την οποία δημοσιεύουμε αναρτήσεις (posts, stories, videos κ.ά) σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Βασικό χαρακτηριστικό του Social Media Marketing είναι το χτίσιμο κοινοτήτων, μέσω της προσφοράς αξίας (γνώση, χιούμορ, ευαισθητοποίηση κ.ά) στους χρήστες.

Το Social Media Marketing αναφέρεται στις οργανικές (μη πληρωμένες) ενέργειες μάρκετινγκ.

Τι είναι η Buyer Persona;

H Buyer Persona είναι ένα υποθετικό καταναλωτικό προφίλ του υποψήφιου πελάτη ή χρήστη μας. Με αυτό το εργαλείο, σχηματίζουμε στο μυαλό μας αναλυτικά τα δημογραφικά, συμπεριφορικά, οικονομικά, ψυχογραφικά και άλλα χαρακτηριστικά του δυνητικού μας πελάτη. Με αυτό το εργαλείο μπορούμε να στοχεύσουμε πιο αποτελεσματικά και αναλυτικά τις ενέργειες μάρκετινγκ μας.

Κάποιες ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε για να βρούμε τη Buyer Persona μας είναι: Ποια είναι η ηλικία του; Τι φύλο είναι; Έχει παιδιά; Αν ναι, πόσα και ποιες είναι οι ηλικίες τους; Ποια είναι η οικογενειακή του κατάσταση; Που ζει; Με πόσα άτομα ζει μαζί στο σπίτι του; Ποιο είναι το μορφωτικό του επίπεδο; Ποια είναι η οικονομική του κατάσταση; …και πολλές άλλες!

Η Διαφήμιση

Η Διαφήμιση είναι ένα εργαλείο μάρκετινγκ που μας επιτρέπει να επικοινωνούμε με δυνητικούς πελάτες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας μέσω διάφορων καναλιών. Ο στόχος της διαφήμισης μπορεί να είναι η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας ενός brand, η βελτίωση της εικόνας του, η ενίσχυση της αφοσίωσης, η δημιουργία δυνητικών πελατών ή η επίτευξη πωλήσεων.

Αφού έχουμε σχηματίσει την Buyer Persona μας, τη στοχεύουμε μέσω διαφημίσεων για να πετύχουμε τους στόχους μάρκετινγκ μας.

Γλωσσάριο Όρων Digital Marketing

Παρακάτω μπορείς να βρεις μερικούς από τους πιο συχνούς όρους που θα συναντήσεις στην πορεία σου στο Digital Marketing. Ρίξτους τώρα μια ματιά, και μπορείς να επανέρχεσαι σε αυτήν την ενότητα κάθε φορά που συναντάς έναν άγνωστο όρο.

A/B testing: Μια μέθοδος στην έρευνα μάρκετινγκ όπου κάποιες μεταβλητές σε ένα σενάριο αλλάζουν και δοκιμάζονται οι εναλλακτικές στρατηγικές, προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα της τελικής στρατηγικής μάρκετινγκ.

Ad Blocking: O αποκλεισμός διαφημίσεων μέσω της χρήσης ειδικών προγραμμάτων (extensions) στον Web Browser.

Ad Creative: Το δημιουργικό της διαφήμισης – κείμενο, φωτογραφία, γραφιστικά ή βίντεο που χρησιμοποιούνται για διαφήμιση.

Ad Objective: Ο στόχος της διαφημιστικής μας καμπάνιας.

Ad Space: Ο χώρος σε μια ιστοσελίδα που είναι διαθέσιμος για διαφημίσεις.

AdSense: Μια υπηρεσία διαφήμισης που παρέχεται από την Google.

Alt text: Κείμενο που εμφανίζεται στη θέση μιας εικόνας και συνήθως την περιγράφει. Χρησιμοποιείται ως εργαλείο SEO σε ιστοσελίδες ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

B2B: Επιχείρηση που πουλά προϊόντα ή παρέχει υπηρεσίες σε άλλες επιχειρήσεις.

B2C: Επιχείρηση που πουλά προϊόντα ή παρέχει υπηρεσίες σε τελικούς καταναλωτές.

Bounce Rate: To ποσοστό των επισκεπτών που αποχωρούν μετά την προβολή μιας σελίδας.

Conversion Rate: Tο ποσοστό των επισκεπτών που πραγματοποιούν μια επιθυμητή ενέργεια.

Conversion: Ενέργεια μετατροπής – οτιδήποτε θέλουμε να κάνουν οι πελάτες μας, όπως πχ αγορά ή δήλωση συμμετοχής σε ένα σεμινάριο ή εγκατάσταση μιας εφαρμογής.

Cookie: Πληροφορίες που αποθηκεύονται στον υπολογιστή ενός χρήστη από έναν ιστότοπο, ώστε να απομνημονεύονται δεδομένα για μελλοντικά αιτήματα.

CPA – Cost per Action: Το μέσο κόστος ανά πραγματοποίηση μιας επιθυμητής ενέργειας από το χρήστη – επισκέπτη.

CPC – Cost per Click: Το τίμημα που πληρώνει ο διαφημιζόμενος για κάθε click στη διαφήμιση του.

CPM – Cost per thousand (από το γαλλικό cost per mille): Το κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις μιας διαφήμισης.

CTA – Call to Action: Το μέρος ενός μηνύματος μάρκετινγκ που προσπαθεί να πείσει ένα άτομο να εκτελέσει μια επιθυμητή ενέργεια.

CTR – Click through rate: Ο αριθμός στη διαφήμιση σε σχέση με τις εμφανίσεις τους, εκφρασμένος ως ποσοστό.

CAC – Customer Acquisition Cost: Το κόστος ανά κάθε νέο πελάτη.

CLV – Customer Lifetime Value: Ένα μέτρο του συνολικού εισοδήματος που μπορεί να αναμένει μια επιχείρηση να αποφέρει από έναν τυπικό πελάτη για όσο διάστημα αυτό το άτομο ή ο λογαριασμός παραμένει πελάτης.

Digital Marketing: Κλάδος του Marketing που ασχολείται με τη διαδικτυακή παρουσία των επιχειρήσεων και την επίτευξη των στόχων του Marketing διαδικτυακά.

Impression: Kάθε φορά που εμφανίζεται η διαφήμιση, έχουμε ένα impression.

Marketing: Επιστήμη, κλάδος της Διοίκησης Επιχειρήσεων που ασχολείται με τη δημιουργία και τη διατήρηση μακροπρόθεσμων δεσμών επιχειρήσεων ή οργανισμών με τους καταναλωτές.

Media Planning: Η διαδικασία προσδιορισμού του πώς, πότε, πού και γιατί η επιχείρησή μοιράζεται περιεχόμενο με το κοινό της.

PPC – Pay per Click: διαδικτυακό διαφημιστικό μοντέλο όπου το κόστος της διαφήμισης καθορίζεται από τον αριθμό των click.

Reach: Ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που είδαν τη διαφήμιση μας (να μην συγχέεται με τα Impressions, που είναι ο συνολικός αριθμός των εμφανίσεων της διαφήμισης μας).

Target Audience: Aναφέρεται στη συγκεκριμένη ομάδα καταναλωτών που είναι πιο πιθανό να θέλουν το προϊόν ή την υπηρεσία σου, και συνεπώς, την ομάδα ατόμων που θα πρέπει να δουν τις διαφημιστικές σου καμπάνιες.

Traffic: Επίσκεψη στην ιστοσελίδα ή στο κατάστημα μας/τύπος καμπάνιας με στόχο την επίσκεψη.

URL: H τοποθεσία ενός πόρου στο Διαδίκτυο.

Word-of-Mouth: Όταν το ενδιαφέρον ενός καταναλωτή για το προϊόν ή την υπηρεσία μιας εταιρείας αντανακλάται στους καθημερινούς του διαλόγους. Ουσιαστικά, είναι δωρεάν διαφήμιση που ωθείται από τις εμπειρίες των πελατών — και συνήθως, από κάτι που υπερβαίνει αυτό που περίμεναν.

Scroll to Top