Ένα από τα πρώτα πράγματα που διαπιστώνει κάποιος όταν αρχίζει να χρησιμοποιεί το TikTok είναι ο διαφορετικός του χαρακτήρας σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτό συμβαίνει γιατί το TikTok δεν είναι απλά μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, τουλάχιστον με τα παραδοσιακά δεδομένα. Είναι μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας. Και αυτό αλλάζει τα πάντα, συμπεριλαμβανόμενου και του τρόπου με τον οποίο πρέπει να το αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις.
Τα πρώτα χρόνια της ύπαρξης του, το TikTok αγνοήθηκε ως ένα μέσο που συγκεντρώνει έφηβους που κάνουν αλλόκοτα challenges. Όμως, κάποιες πρωτοπόρες επιχειρήσεις διάλεξαν το συγκεκριμένο μέσο για να αναπτύξουν το brand τους και να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Και τότε, μια πραγματική επανάσταση άρχισε να ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια μας. Πάμε να δούμε τι λένε τα στοιχεία.
Σύμφωνα με την έρευνα «Marketing Science Global Retail Path to Purchase» που διενεργήθηκε το 2021 από τη Material, οι χρήστες του TikTok είναι 40% πιο πιθανό να αγοράσουν ένα προϊόν που είδαν στο TikTok σε σχέση με άλλες πλατφόρμες, 70% πιο πιθανό να ανακαλύψουν ένα νέο προϊόν καθώς βλέπουν βίντεο σε αυτό και 140% (!) πιο πιθανό να κάνουν μια δημοσίευση όπου αναφέρουν ένα προϊόν που τους άρεσε.
Παράλληλα, 38% των χρηστών θα σύστηναν στην οικογένεια ή σε φίλους τους ένα προϊόν που ανακάλυψαν στο TikTok, ενώ δαπανούν 14% περισσότερα χρήματα στις αγορές τους όταν το TikTok είναι μέρος του αγοραστικού «ταξιδιού» τους.
Πώς συμβαίνει όμως αυτό; Σύμφωνα με την έρευνα, πιο ενεργό ρόλο στην αγορά ενός προϊόντος παίζουν τα βίντεο που ανεβάζουν άλλοι χρήστες για αυτό (42%), βίντεο από γνωστούς creators (39%) και βίντεο δημοσιευμένα από το ίδιο το brand (38%). Όμως ο σημαντικότερος παράγοντας επιτυχίας βρίσκεται όχι απλά στη χρήση της πλατφόρμας, αλλά στη σωστή αξιοποίηση της.
Αυτό περνά μέσα από την ψυχαγωγία. 44% των χρηστών προτιμούν branded περιεχόμενο που είναι αστείο ή/και ευχάριστο. Επιλέγουν να δουν ενημερωτικά, χιουμοριστικά, ψυχαγωγικά βίντεο που προωθούν brands, όχι απλά «παραδοσιακές» διαφημίσεις. Περιεχόμενο δηλαδή που «δένει» με το οργανικό υλικό του TikTok και χτίζει κοινότητες γύρω από τα brands, όπως οι creators χτίζουν κοινότητες γύρω από τις ενδιαφέρουσες για τους followers προσωπικότητες τους.