Ξεκινάς να «scrollαρεις» ακόμα μια φορά στο κλείσιμο μιας κουραστικής ημέρας στο αγαπημένο σου Τικ Τοκ και αναζητάς κλασσικά εκείνα τα βίντεο, τα οποία θα σε κάνουν να γελάσεις και να χαλαρώσεις λίγο πριν κλείσεις τα μάτια σου.
Ώσπου ξαφνικά «ξεπετάγεται» και πάλι ο Γιάννης Μαλαθουνιάδης μπροστά σου, για να σου υπενθυμίσει πως ήρθε η ώρα για… «καταναλώση» και λίγου ποιοτικού περιεχομένου. Κάπως έτσι τελικά ανακαλύπτεις ότι δε νύσταζες και τόσο πολύ, κάπως έτσι αρχίζεις να μπαίνεις σε σκέψεις…
Κάπως έτσι γνώρισα και εγώ τον johnmalath, όπως φαντάζομαι και πολλοί από εσάς, αν λάβω υπόψιν και τον αριθμό των ακολούθων του στα social media.
Ποιός είναι όμως ο Γιάννης? Τι είναι αυτό που έχει κάνει το περιεχόμενό του να ξεχωρίζει? Ποιος είναι ο τομέας με τον οποίο δραστηριοποιείται?
Τις απαντήσεις θα μας τις δώσει ο ίδιος, στο κείμενο που θα διαβάσετε παρακάτω…
- Social Media
« Η επαφή μου με τα Social Media ξεκίνησε με παρόμοιο τρόπο, με πολλούς ανθρώπους της γενιάς μου: Πρώτα με το Facebook (συγκεκριμένα το 2015-16 κάναμε video-trailers για τα σχολικά parties ) και λίγο αργότερα με το Instagram. Από πολύ μικρή ηλικία συνήθισα να μοιράζομαι τις σκέψεις μου στο διαδίκτυο. Στην αρχή για την καθημερινότητα μου στην πόλη από την οποία κατάγομαι, την Καβάλα. Έπειτα, όταν μετακόμισα στη Θεσσαλονίκη για σπουδές, για ευρύτερα ζητήματα, κοινωνικής και επιχειρηματικής φύσης. Οι σπουδές μου στην Επικοινωνία στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΑΠΘ μου έδωσαν τη δυνατότητα να δω τη δημιουργία δημοσιεύσεων και την αλληλεπίδραση με το κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με άλλη, πιο εμβριθή ματιά, και να την εξελίξω σε άλλο επίπεδο. Η έλευση του TikTok, των Reels και των Shorts αποτέλεσε ένα κομβικό σημείο για εμένα: για πρώτη φορά, είχα τη δυνατότητα να συνδεθώ με άλλους ανθρώπους σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα και με ένα μοναδικό μέσο: το βίντεο. »
- Πως μπορεί κάποιος σήμερα να αρχίσει να έχει έσοδα μέσα από τα social media;
« Όλοι μας χτίζουμε φιλίες και σχέσεις, μαθαίνουμε πράγματα, ενημερωνόμαστε, αγοράζουμε, μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας μέσα από τα Social Media. Είναι ο «χώρος» στον οποίο επενδύουμε τον ελεύθερο χρόνο μας και την προσοχή μας, ίσως – για κάποιους, ειδικά τους νεότερους – περισσότερο από άλλους «χώρους» της κοινωνικής και οικονομικής μας δραστηριότητας. Επομένως, σε ένα τέτοιο πλαίσιο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το καλύτερο μέσο σήμερα για να αναπτυχθεί μια επιχειρηματική ιδέα. Είτε αυτή αφορά το Influencer Marketing, είτε το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, είτε την Εκπαίδευση, δεν υπάρχει όριο στο τι μπορεί να κάνει κάποιος στα Social Media. Ο τρόπος; Σχετικά απλός! Βρες αυτό που αγαπάς, σκέψου πώς αυτό θα είναι ωφέλιμο για άλλους ανθρώπους και πρόσφερε αξία στο κοινό σου. Αργά ή γρήγορα, θα ξεκινήσεις να βγάζεις χρήματα από αυτό. Αρκεί να έχεις ένα σωστό Business Plan και την καθοδήγηση ειδικών! »
TikTok Embed
- Σε βλέπουμε πολλές φορές να μιλάς για το κάθετο βίντεο, τι ακριβώς είναι αυτό;
« Το σύντομο, κάθετο βίντεο είναι η μεγαλύτερη επανάσταση στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης την τελευταία δεκαετία. Σε αντίθεση με άλλες μορφές οπτικοακουστικού περιεχομένου, είναι σχεδιασμένο να «καταναλώνεται» στις συσκευές που έχουν γίνει πλέον «προέκταση του χεριού μας»: τα smartphones (είναι, αυτό που λέμε, «mobile-first»). Καλύπτει όλη την οθόνη του κινητού μας, ο ήχος είναι ανοιχτός από προεπιλογή και είναι σχετικά σύντομο σε διάρκεια, συχνά κάτω του ενός λεπτού. Αυτό το είδος περιεχομένου το γνωρίσαμε πρώτη φορά με το TikTok, και γρήγορα «αγκαλιάστηκε» από το Instagram και το YouTube, με τα Reels και τα Shorts αντίστοιχα. Ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο οι χρήστες έρχονται σε επαφή με τους δημιουργούς των σύντομων, κάθετων βίντεο ήταν και αυτός καταλυτικός για την επιτυχία του: Πάλι με πρωτοπόρο το TikTok, το περιεχόμενο μπήκε στην πρώτη θέση. Πλέον, δεν χρειάζεται να «ακολουθείς» ή να «είσαι φίλος» με κάποιον για να δεις ένα βίντεο του. Οι αλγόριθμοι «εμφανίζουν» τα βίντεο με βάση τα ενδιαφέροντα, και ένας χρήστης έρχεται σε επαφή με δημοσιεύσεις χρηστών που μπορεί να μην έχει «συναντήσει» ποτέ πριν, σε έναν ατελείωτο κύκλο ψυχαγωγίας που ξεκινάει με ένα απλό «swipe». »
- Έχεις αναφέρει σε βίντεό σου ότι έχεις ασχοληθεί για χρόνια και με το Δικτυακό Μάρκετινγκ. Ποια ήταν η εμπειρία σου και τι αποκόμισες από αυτό;
« Πολύ σωστά! Εκεί έμαθα πώς να προσεγγίζω τους ανθρώπους, πώς να επικοινωνώ με αποτελεσματικότητα ένα εμπορικό μήνυμα και πώς να μην ντρέπομαι να είμαι αυτός που θα ξεκινήσω μια συζήτηση, όποιον κι αν έχω απέναντι μου. Απέκτησα εικόνες και γνώρισα εξαιρετικούς ανθρώπους που με βοήθησαν να καταλάβω ότι η επικοινωνία δεν είναι ένα απλό εργαλείο, αλλά οι δεσμοί που χτίζουμε με τους ανθρώπους. Και όταν ήρθε η ώρα να κάνω τη δική μου επιχείρηση και να προχωρήσω με τη ζωή μου, είχα πολύ σημαντικά εφόδια. »
- Μίλησέ μας για τη δημιουργία της Maverix. Πως ήρθε η ιδέα της υλοποίησης του εγχειρήματος και πως φαντάζεσαι το μέλλον της;
« Η Maverix γεννήθηκε, όπως λέω συχνά, «χωρίς να το καταλάβω». Ξεκίνησε όταν ένας φίλος επιχειρηματίας μου ζήτησε βοήθεια για τη διαχείριση των Social Media της εταιρείας του. Η πρωτοποριακή, για το 2020, χρήση του κάθετου βίντεο εκτίναξε την παρουσία και την απήχηση της συγκεκριμένης επιχείρησης στα ύψη. Έπειτα, με τη βοήθεια του συνεταίρου μου, τον Ηλία Κρούπα, τον οποίο παρουσιάζω συχνά σαν «εγκέφαλο της εταιρείας», ανεβήκαμε επίπεδο αναλαμβάνοντας πολλά project και μεγάλες επιχειρήσεις στην Β. Ελλάδα. Η εμπειρία που αποκομίσαμε, χτίζοντας «από το μηδέν» το πρώτο Social Media Video Marketing Agency στην Ελλάδα, μας έδωσε τη δυνατότητα να επεκταθούμε και στην Αθήνα, καθώς και να δημιουργήσουμε την διαδικτυακή ακαδημία μας, με πρώτο course μας το «Impact Pro – TikTok, Reels & Shorts Premium Masterclass», στο οποίο διδάσκουμε τις βέλτιστες τεχνικές για να αναπτυχθεί μια επιχείρηση ή ένας δημιουργός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσα από το κάθετο βίντεο. Το μέλλον της Maverix συμπυκνώνεται σε μια φράση: «συνεχής καινοτομία». Θέλουμε να βρισκόμαστε πάντα μπροστά, προσφέροντας στην κοινότητα αξία, γνώσεις και πρακτικές ώστε η ανάπτυξη στα Social Media να αποτελέσει εφαλτήριο για να αναπτυχθούν επιχειρήσεις, να αναδειχθούν ταλέντα και να πάρουν «σάρκα και οστά» μοναδικές ιδέες και όνειρα. »
Πηγή: cityvibes.gr